Codificación de vídeo estándar y de alta definición: H.264/AVC y más allá

Project Summary

The main goal of this project is to design efficient algorithms for H.264/AVC video coding. In particular, our research work focuses on motion estimation, mode decision, rate control and perceptual video coding.
Currently our work is looking at the two recent initiatives of MPEG regarding video coding:

High Efficiency Video Coding (HEVC)

3D Video

Partners

GPM, Dept. of Signal Theory & Communications , Universidad Carlos III de Madrid.

PRODYS

Related Publications

Amaya Jiménez-Moreno, Eduardo Martínez-Enríquez, Fernando Díaz-de-María, An Adaptive Algorithm for Fast Inter Mode Decision in the H.264/AVC Video Coding Standard. IEEE Transactions on Consumer Electronics; May, 2010.

Sergio Sanz-Rodríguez, Óscar del-Ama-Estéban, Manuel de-Frutos-López, Fernando Díaz-de-María, Cauchy-Density-Based Basic Unit Layer Rate Controller for H.264/AVC, IEEE Transactions on Circuits and Systems for Video Technology, (Accepted, 2010).

Iván González-Díaz and Fernando Díaz-de-María, Adaptive Multi-Pattern Fast Block-Matching Algorithm Based on Motion Classification Techniques, IEEE Transactions on Circuits and Systems for Video Technology, Vol. 18, no. 10, pp. 1369-1382, Oct. 2008.