Eduardo Tabares Lorenzo

Eduardo Tabares Lorenzo obtained his Bachelor in Mechanical Engineering at Carlos III University of Madrid (UC3M) and he completed his studies of Master’s Degree in Materials Science and Engineering in the Carlos III University of Madrid (UC3M). He is currently working as a research assistant at the powder technology research group (UC3M). His research areas are focused on the design and development of MAX phases by Powder Injection Molding (PIM).

Education

• Master in Materials Science and Engineering (Carlos III University of Madrid).
  • Bachelor in Mechanical Engineering (Carlos III University of Madrid).

Current Position

• Ph.D. Materials Science and Engineering (Carlos III University of Madrid).
  • Design and development of MAX phases by Powder Injection Molding (PIM).