Publicaciones 2008

Libros:

• Luis Cabezas Castillo, Antonio Amescua, Baldomero Fernández Rondan, Francisco Javier Jiméne Royo, Román López-Cotijo García, Santiago López González, Pedro Cabezas Castillo. EVM: Teoría, Práctica e Implantación. Instituto Nacional de Técnica Aeroespacial. 2008.
  • Maria-Isabel Sanchez-Segura, Antonio Amescua, Luis García, Luis A. Esteban, Arturo Mora-Soto, Fuensanta Medina-Dominguez. Encyclopedia of Multimedia technology and Networking 2nd. Edition, Contribution: "Analysis of platforms for e-learning. A proposal for rapid solutions in specific contexts". Idea Group Publishers. 2008.
  • Fuensanta Medina-Dominguez, Maria-Isabel Sanchez-Segura, Antonio Amescua, Arturo Mora-Soto, Javier García. Encyclopedia of Information Science and Technology 2nd. Edition, Contribution: "Patterns in the field of software engineering". Idea Group Publishers. 2008.

Revistas:

• Javier Saldaña, Javier García, Antonio de Amescua, Ana Sanz. A study of Reported Practical Experiences about TSP Implantations. Software Process Improvement and Practice. 2008.
  • José Francisco Landaeta, Javier García Guzmán, Antonio Amescua Seco. Practical SPI planning. Communications in computer and Information Science. ISSN 1865-0929, Springer Verlag. pp 82-93. 2008.
  • M. Rosario Gonzalez, Gonzalo Genova. Innovacion docente a la luz de Bolonia: trabajo en equipo y revisiones cruzadas para convertir al alumno en protagonista de su proceso de aprendizaje. Revista Electronica de Teoria de la Educacion, 9(1), febrero 2008.

Conferencias:

• Ana Sanz Esteban, Javier Saldaña Ramos, Javier García Guzmán, Domingo Gaitero. TestPAI: A proposal for a testing process area integrated with CMMI. European Systems and Software Process Improvement and Innovation (EUROSPI2008). Dublin, Ireland. September, 3-5, 2008.
  • Fuensanta Medina-Domínguez, Maria-Isabel Sanchez-Segura, Arturo Mora-Soto, Javier García Guzman, Antonio Amescua. Approaching Software Process Improvement to Organizations through the Reuse of their Processes and Products. European Systems and Software Process Improvement and Innovation (EUROSPI2008). Dublin, Ireland. September, 3-5, 2008.
  • Fuensanta Medina-Domínguez, Maria-Isabel Sanchez-Segura, Arturo Mora-Soto, Javier Saldaña, Ana Sanz. A Collaborative Framework to Support Software Process Improvement based on the Reuse of Process Assets. Porto, Portugal. July, 2-8, 2008.
  • Maria-Isabel Sanchez-Segura, Arturo Mora-Soto, Fuensanta Medina-Dominguez, Antonio Amescua. Software Process Improvement Proposal Applying Six Sigma and Patterns. European SEPG 2008. Munich, Germany. June, 10-13, 2008.
  • Jorge Morato, Sonia Sánchez-Cuadrado, Valentín Moreno Aplicación de técnicas de procesamiento del lenguaje a la literatura biomédica. Competencias en Información y Salud Pública. Coord. Aurora Cuevas. Serie Tempus, 8. pp. 173-202. Brasilia: Dpto. Ciência da Informaçao e Documentaçao Univ Brasilia, 2008. ISBN: 978-85-61157-12-8
  • JA Moreiro, Jorge Morato, Sonia Sánchez-Cuadrado, Anabel Fraga. Los lenguajes documentales en la gestión de la información ¿un futuro prometedor o recurso del pasado?. Actas I Encuentro internacional de expertos en Teorías de la Información: un enfoque interdisciplinar ( CD). 6-8 de Noviembre. Universidad de León
  • Jorge Morato, Sonia Sánchez-Cuadrado, Anabel Fraga y Valentín Moreno-Pelayo. Hacia una web semántica social. El profesional de la Información, Enero-febrero 2008, vol. 17, núm. 1
  • Jorge Morato, Sonia Sánchez-Cuadrado, Anabel Fraga and Yorgos Andreadakis. Semantic Web or Web 2.0? Socialization of the Semantic Web. First World Summit on the Knowledge Society. Athens, Sept. 2008 [http://www.informatik.uni-trier.de/~ley/db/conf/wsks/wsks2008.html]