Ola Isaksson is lecturer and course coordinator at School of Journalism, Department of Communication and Media, at Lund University, Sweden. He works part-time as a senior freelance journalist and communication consultant. Issakson lectures on topics as investigating journalism, EU-reporting, source criticism, fake news, media ethics, editorial work, PR & journalism, and reportage writing. He has a background as staff reporter and editor at several newspapers. He has participated in various academic exchange projects with countries as India, Vietnam, US and Spain. He holds a master in economic history.